Spiaggia Di Punta Bianca, Agrigento

About Spiaggia Di Punta Bianca, Agrigento

Spiaggia Di Punta Bianca, Agrigento - Address

Address: Punta Bianca - Monte Grande, 92100 Agrigento, AG, Italy

Show on map

Time Required: 02:00 Hrs

Timings: 24-hrs Details

Added 44 times in trip plans

Outdoors, Beach, Family And Kids

Try TripHobo to create your itinerary

Are you associated with this business? Get in touch

Along the coast of San Leone, hidden from plain sight is the pearl of Agrigento, the Spiggia di Punta Bianca. The soft white sand, the white limestone rocks and the exotic blue sea meeting the infinite sky. One has to be there to experience the shiver of excitement of getting into the waters. You can enjoy the shade of the palm trees, or sit on the warm rocks or take a refreshing dip in the sea. The aquatic fauna is friendly and abundant, so if you get a chance, do snorkel.

Spiaggia Di Punta Bianca Information

  • It is recommended that you carry something to eat and drink as there isn’t any place nearby selling refreshments.
  • It could be quite windy sometimes.
  • Wear comfortable footwear as the white limestones are uneven and could be slippery.
  • Limestone rocks are there in the water too, not ideal for swimming, but a dip and snorkeling is definitely worth it.

How To reach Spiaggia Di Punta Bianca by Public Transport

  • By Car

Love this? Explore the entire list of things to do in Agrigento before you plan your trip.

Fancy a good night's sleep after a tiring day? Check out where to stay in Agrigento and book an accommodation of your choice.

Spiaggia Di Punta Bianca, Agrigento Reviews - Write a Review

user-pics
Google+
  • Take a jeep if you want to go there by car. Good to see but for me it is not very interesting place.

  • Over three miles from the main road to reach An out of the way place with beautiful beach at the bottom of a steep slope best reached by a four by four or park at top and walk down

  • Punta Bianca è lontana da ogni realtà. Un posto suggestivo violentato dai soldati del passato e anche del presente con esercitazioni periodiche (pistole, fucili, carro armati, bombe (si, bombe, in una riserva... aaahhh la Sicilia)). Occorre percorrere una strada secondaria e poi avventurarsi tra discariche abusive e su una strada diroccata priva di asfalto. Una normale berlina si potrebbe trovare in difficoltà, diventa invece impossibile se la Guardia di Finanza o altri corpi di polizia chiudono la strada più percorribile per ... sparare al mare. (Non esiste un sistema di tutela dell'ambiente, vi ricordo che il piombo è tossico). Non esistono indicazioni ma si può arrivare a naso. Non è affatto consigliata come località di mare, sia per la conformazione sia per l'inquinamento (come tutta la costa dopo Scala dei Turchi in direzione EST) per colpa degli scarichi abusivi si Porto Empedocle e San Leone (anche in queste due località il mare è da EVITARE).

    Read more
  • Come tutti i posti difficili da raggiungere la spiaggia di Punta Bianca è un posto incantevole dove il tempo sembra essersi fermato con la struttura della casa doganale che si staglia sulla marna bianca. Merita davvero una visita. La strada è un pò accidentata, quindi attenzione.

  • Si arriva agevolmente solo in barca, ecco perchè non c'è quasi mai nessuno! La spiaggia è dimora per gabbiani ed è ricca di creta e argilla con cui è possibile cospargersi tutto il corpo. L'acqua cristallina e l'ampia spiaggia rendono incantevole questo posto. Bellissima la vista panoramica di Punta Bianca.

Read all reviews