Parco Delle Cave, Milan

Book Hotels From your favorite brands

Book Tours From your favorite brands

About Parco Delle Cave, Milan

Parco Delle Cave, Milan - Address

Address: Via delle Forze Armate, Milano, Italy

Show on map

Time Required: 02:00 Hrs

Timings: 24-hrs Details

Added 358 times in trip plans

Park, Family And Kids, Picnic Spot

Try TripHobo to create your itinerary

Are you associated with this business? Get in touch

This used to be a sand and gravel quarry, almost 100 years ago. The excavations left hollows that were filled up with water, in which locals began to fish. A few decades later the area was converted into a park, complete with trails, grass and bike paths. There are three lakes here now. As far as sheer greenery goes this is one of the nicest spots in the city. Bring a picnic. Alternatively, you could eat at one of the numerous surrounding eateries.

How To reach Parco Delle Cave by Public Transport

  • Drive to here.

Love this? Explore the entire list of things to do in Milan before you plan your trip.

Fancy a good night's sleep after a tiring day? Check out where to stay in Milan and book an accommodation of your choice.

Parco Delle Cave, Milan Reviews - Write a Review

user-pics
Google+
  • Amazing place where spend your time reading a book, enjoy nature or just go for a quiet walk surrounded by the green.

  • bellissimo parco, ben curato. La Lipu ogni tanto libera nel parco animali curati. ottimo per lunghe passeggiate a piedi e in bici. uno scorcio di natura nella città

  • Bellisimo parco agricolo ben curato. Punto di ritrovo per famiglie e per tutti quelli che amano il verde. Si possono fare lunghe passeggiate intorno alle cave. Bello in tutte le stagioni.

  • Parco molto bello e vasto, ideale per passeggiate e per fare un po' di sport. Ben curato. L'unica pecca è che non si può stare in riva ai laghetti, poiché riservati ai soci.

  • Situato in zona via Novara, non è tra i parchi più noti di Milano ma è grande e molto tranquillo essendo posto un po' fuori mano. Ci sono dei laghetti ma non è facile arrivare alle loro rive. La sensazione che si ha è di pace dato che il parco è poco frequentato, rispetto ad esempio al vicino Boscoincittà.

Read all reviews