Parco Vergiliano A Piedigrotta, Naples

Parco Vergiliano A Piedigrotta, Naples - Address, Phone Number

Address: Salita della Grotta, 80122 Napoli, Italy

Phone: +39-081669390

Show on map

Time Required: 00:40 Mins

Timings: 10:00 am - 02:50 pm Details

Added 94 times in trip plans

Park, Family And Kids

Try TripHobo to create your itinerary

Are you associated with this business? Get in touch

About Parco Vergiliano A Piedigrotta, Naples

There is an ancient tunnel here, the Crypta Neapolitana is a 700 metre long cave that leads through the hill and out towards Rome, that some say was conjured by the sorcerer-poet Virgil. They say this park is his final resting place, and they even have a plaque marking the Cenotaph of Virgil, which is a Roman columbarium. If that’s true, then Virgil was lucky, for this is a rather pretty park. It’s known for sure that one other poet rests here - Giacomo Leopardi.

Parco Vergiliano A Piedigrotta Opening and Closing Hours

  • Closed on Easter and May Day.

How To reach Parco Vergiliano A Piedigrotta by Public Transport

  • Subway L2 stop Mergellina.
  • Buses C16, C24, N2 stop Piedigrotta Chiesa.
  • Funiculare F4 stop S.Antonio.

Love this? Explore the entire list of things to do in Naples before you plan your trip.

Fancy a good night's sleep after a tiring day? Check out where to stay in Naples and book an accommodation of your choice.

Parco Vergiliano A Piedigrotta, Naples Reviews - Write a Review

user-pics
Google+
  • Very Nice views, worth the visit. Entry is free.

  • Il Parco Vergiliano, da non confondere con il Parco Virgiliano di Posillipo, è un autentico gioiellino, sconosciuto ai più per via della ubicazione. Al suo interno sono presenti le tombe di Leopardi e di Virgilio (non visitabile) e l'accesso alla Crypta Neapolitana, chiusa da lungo tempo. Un luogo di pace e tranquillità, dove la natura cresce rigogliosa. Scorci panoramici di rara bellezza, sopratutto nella parte alta del Parco.

  • Parco di Napoli poco conosciuto, da non confondere col parco Virgiliano a Posilippo, famoso perché contiene le spoglie di Giacomo Leopardi e di Virgilio. Inoltre è possibile visitare l'antichissima Crypta Neapolitana, galleria lunga circa 710 metri scavata nel tufo della collina di Posillipo, tra Mergellina e Fuorigrotta. Consiglio vivamente di visitarla... non ve ne pentirete!

  • La tomba di Leopardi la dimora di Virgilio la bella raccolta di piante e lo splendido panorama che si vede da quassù danno a questo luogo un qualcosa di magico.

  • Parco con due monumenti funerari a Virgilil e Leopardi, purtroppo però alcune aree interessanti sono chiuse e quindi non c'è molto. La zona poi non è curata benissimo in generale...

Read all reviews
0