Criptoportico Romano

Currently Closed
  • Address: Piazza Del 6, Piazza Del Duomo, 6, 36100 Vicenza VI, Italy, 36100
    Map
  • Timings: 10:00 am - 05:00 pm Details
  • Phone: +390444326880
  • Ticket Price: Free
  • Tags: Historical Site, Family And Kids, Landmarks, Historic And Protected Sites

Criptoportico Romano - Review

If you are a history enthusiast and love to explore historical findings, then during your tour of Vicenza, Italy, you can visit Criptoportico Romano. It is nothing but an ancient corridor found in the year 1954. The historical structure has many elements to startle the visitors. There are 31 small windows inside it that look like wolves. Stone based entrance, brick layers carrying mosaic style and suitably designed arches give the whole structure a strong architectural appearance. You will feel astonished to experience how this old structure has its sewerage system and weather control techniques built inside a long time back. You will also get to see a brick well here that is made following medieval style.  

More about Vicenza

Create a flawless plan, make use of Vicenza trip planner.

Your worry of where to stay in Vicenza is sufficed by bunch of interesting and comfortable lodging options in the Vicenza like Hotel Scaldaferro, Hotel Verdi, San Marco and Key Hotel.

Chalk out the best way to discover the city with Vicenza vacation packages. Check out various modes for how to reach Vicenza.

How To reach Criptoportico Romano by Public Transport

  • Taking a taxi or car is recommended.

Love this? Explore the entire list of things to do in Vicenza before you plan your trip.

Fancy a good night's sleep after a tiring day? Check out where to stay in Vicenza and book an accommodation of your choice.

TripHobo Highlights for Criptoportico Romano

  • Criptoportico Romano Address: Piazza Del 6, Piazza Del Duomo, 6, 36100 Vicenza VI, Italy, 36100
  • Criptoportico Romano Contact Number: +390444326880
  • Criptoportico Romano Timing: 10:00 am - 05:00 pm
  • Criptoportico Romano Price: Free
  • Try the best online travel planner to plan your travel itinerary!
Are you associated with this business? Get in Touch

Things to Know Before Visiting Criptoportico Romano

  • 78.65% of people who visit Vicenza include Criptoportico Romano in their plan

  • 72.16% of people start their Criptoportico Romano visit around 2 PM - 3 PM

  • People usually take around 30 Minutes to see Criptoportico Romano

Wednesday, Friday and Sunday

93.53% of people prefer to travel by car while visiting Criptoportico Romano

People normally club together Tempio Di Santa Corona and Basilica Dei Santi Felice E Fortunato while planning their visit to Criptoportico Romano.

* The facts given above are based on traveler data on TripHobo and might vary from the actual figures

Criptoportico Romano Trips

Criptoportico Romano, Vicenza Reviews

Google+
  • Una vera e propria immersione nella storia romana di Vicenza. Dall'esterno è insospettabile l'ampiezza del portico, che è bellissimo e richiederebbe più promozione da parte della città. La visita è stata molto interessante, con guide preparate e anche molto simpatiche. Consiglio una giacchina per l'escursione termica all'interno del portico.

  • Fantastica esperienza a 6 metri dalla superficie di Vicenza. Un sito archeologico è sempre un tesoro prezioso che racconta la storia di un luogo.

  • Nel nord Italia è unico: non estste altro criptoportico privato! Scoperto per caso durante dei classici lavori edili, è da visitare per immergersi nella storia di Vicenza, che è millenaria e solo pochi metri sotto i nostri piedi. Non guarderete più la città con gli stessi occhi, sapendo cosa è stato e quanto ancora potrebbe essere sepolto!

  • Gioiellino inaspettato nel cuore del centro storico di Vicenza, si tratta del criptoportico di una domus romana di cui il resto purtroppo non si è conservato. La casa doveva appartenere ad una famiglia piuttosto ricca a giudicare dalla dimensione del portico e alla profusione di colori costosi negli affreschi, come il rosso. Bellissima la visita guidata, che consiglio caldamente.

  • È il criptoportico di un'antica domus romana, datato tra il 50 a. C. e il 50 d. C. Si sviluppa su tre bracci, di cui il centrale leggermente più lungo dei due laterali. In origine era sottostante a una domus e i tre bracci prendevano luce e aria da 27 finestrelle a bocca di lupo che davano sul cortile interno della casa. È stato scoperto nel 1954 e aperto al pubblico tre anni dopo, dopo averlo reso agibile. Sono visibili alcune tracce della primitiva affrescatura e le tre stanzette che si aprono agli estremi del corridoio principale. Lo stato di conservazione è buono. Si tratta del meglio conservato criptoportico di abitazione privata nell'Italia settentrionale. Durante la settimana è aperto per le visite da parte delle scuole. Il sabato pomeriggio e la domenica mattina è aperto per tutti.

Read all reviews